top of page

Co jest, kocie? - Małgorzata Biegańska-Hendryk



★ 7.5 / 10


Wartość książki: 8/10

Komfort czytania: 7/10

Zadowolenie z lektury: 7/10

Stosunek jakości do ceny: 7/10



__________________

Rok wydania: 2015

Wydawnictwo: Edgard

Autor: Małgorzata Biegańska-Hendryk


Książkę zakupiłem przy moim drugim podejściu do tematu przygarnięcia kota, może gdybym kupił ją przy pierwszym, to doceniłbym ją znacznie bardziej? Miałem już pewne doświadczenia, ale mimo tego liczyłem na nowe informacje, z kolei gdy już natrafiłem na bardziej interesujący temat, czasami okazywał się być on opisany przez autorkę jakby... "po łebkach". Może dopisek pod tytułem powinien zawierać jeszcze zwrot „w pigułce”? W „Co jest, Kocie?” zabrakło mi nieco ciekawostek i myślę, że z całego tematu można było wykrzesać znacznie więcej, ale jednak wciąż jest to świetny poradnik, który przypadnie do gustu (zwłaszcza początkującym) kociarzom.


Instrukcja obsługi tego wyjątkowego zwierzaka została przygotowana bardzo fachowo. Całość podzielona jest na rozdziały, gdzie wszystko jest rzetelnie opisane (choć czasami zbyt ogólnikowo) i jeśli czytelnik próbuje przygotować się do debiutu w roli kociego opiekuna - znajdzie w niej wszystko, czego potrzebuje. Autorka omówiła wszelakie kocie zachowania, dietę, możliwe choroby, różne charaktery oraz potencjalne trudności w wychowaniu. Mnóstwo dobrych rad okraszonych przykładami, choć raz jeszcze podkreślę, że podczas czytania można odnieść wrażenie, że pewne kwestie są opisane bardzo skromnie i ustępują one miejsca np. powtarzaniem tych samych informacji w kilku działach.


Kompendium wiedzy o kocie w tym wydaniu zawiera sporo wyróżnień, podsumowań i innych zabiegów, które wzmagają zapamiętywanie tego, co rzeczywiście istotne. Ja kupiłem książkę za niespełna 33zł zaraz po premierze i uważam, że cena ta była nieco wygórowana, teraz można ją dorwać już za 20zł. Całość czyta się dobrze, a na odbiorcę czeka miłe zakończenie w postaci kolorowych zdjęć, które u każdego kociarza wywołają uśmiech od ucha do ucha i odświeżą pamięć tym, którzy zapomnieli dlaczego te zwierzaki są tak wyjątkowe.




52 wyświetlenia

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page